Sporty satsning

Tre unge, ambisiøse søsken fra Fusa ønsket å gjøre noe mer ut av sin interesse og kunnskap innenfor trening, samtidig som at de ønsket å starte noe eget. Slik så nettbutikken Keepfit.no dagens lys 8. mai 2014.

Tekst: Irene R. Mjelde

 

– TRENING utgjør et bredt spekter, markedet for sportsutstyr og klær er stort, og konkurransen likeså. Men vi har alle tre en genuin interesse for ulike treningsformer og en sunn og balansert livsstil, og ønsket å jobbe med noe vi liker godt. Det anser vi som viktig for trivselen i en jobb, sier Anja Håvik, yngstemann i flokken og innehaver av rollen som produkt- og markedsansvarlig for trekløverets nettbedrift, Keepfit.no.

Hun forklarer Keepfit.no som en trendy nettbutikk hvor de har samlet kjente og mindre kjente merkevarer som sammen leverer alt en trenger til en kanonbra treningsøkt og en aktiv livsstil. Per dags dato innbefatter dette klær og sko innen running, training, yoga, fritid/lifestyle og sportsfashion.  

– Alle som trener, eller ønsker å ha en aktiv livsstil, skal finne noe de liker i vårt utvalg av trenings- og fritidstøy. Våre produkter kommer alltid til å være nøye og personlig utvalgte favoritter, som vi ønsker skal falle i smak også hos våre kunder. Vi har fokus på kvalitetsprodukter og jobber for å oppnå et bredt sortiment, samtidig som vi er opptatt av at det skal være lett for kunden å finne frem til akkurat det de er ute etter i vrimmelen blant de mange produktene og merkevarene, utdyper hun.

 

INSPIRERENDE OG KREATIV markedsføring, samt en upåklagelig og personlig kundeservice er områder søskenflokken hele tiden ønsker å jobber videre med og forbedre.

– Kundeservice av ypperste klasse har stått i høgsetet hos oss fra dag en. Keepfit-kunden skal alltid ha en positiv handleopplevelse, og bli inspirert igjen og igjen for hver sesong som går, proklamerer Håvik.

Som nettbutikk er naturlig nok god markedsføring også helt essensielt, og de økonomiske satsingene der føltes i perioder litt som «gambling» for henne.

– Til gjengjeld er resultatet av denne satsingen blitt akkurat slik vi ønsket oss, og vi er veldig stolte av våre profiler på sosiale medier. Både Instagram og Facebook er svært viktige i markedsføringen av Keepfit AS.

FOTO: Keepfit.no er veldig stolte av deres profiler på sosiale medier, og både Instagram Keepfit_no og Facebook Keepfit.no er viktige i markedsføringen. Her har de også daglig dialog med kunder.

Se Keepfit sin hjemmeside her

 

FOR GJENGEN fra Fusa har det helt fra starten av vært viktig med tydelige og klare rollebeskrivelser. Realistiske mål og forventninger er også noe de har vært bevisst på å enes om.

– Godt samarbeid har for oss vært et nøkkelord, som vi for øvrig også har tatt med oss i kontakten vi har med leverandørene våre, forteller ansvarshavende for produkt og marked, før hun ramser opp sine tre beste råd til andre som ruger på en forretningside:

1. Gjør en solid markedsvurdering før du går i gang.

2. Ha nøye økonomistyring helt fra start.

3. Ha en sunn skepsis til salgsspam som HMS-kurs, opplysningstjenester, markedsføring og lignende tilbud som strømmer inn.

 

Se Keepfit sin hjemmeside her

Følg dem og på Facebook Keepfit.no og Instagram Keepfit_no

 

Gründerne bak:

Bor det en gründer i deg også?

Vi hjelper deg i gang!

Se kursene vi tilbyr