PAM - Hybrid Shopping

PAM er et gründerselskap bestående av seks unge herremenn som har introdusert en helt ny måte å handle produkter på. Ved å kombinere enkelheten ved å se produkter på nett med den rike opplevelsen av å handle i butikk har gründerne bak PAM skapt noe de kaller for Hybrid Shopping. Fortell mer om hva dere mener med Hybrid Shopping?

Teksten er skrevet og levert av PAM ved Kristian Pletten

Vi mener alle kunder fortjener en bedre shoppingopplevelse. Det skal være både lettvint og opplevelsesfylt. Netthandel er lettvint, man kan se på produkter fra hvor som helst og når som helst. Handel i butikk gir gode opplevelser. Det er sosialt, man kan prøve produkter før kjøp og man får god hjelp fra ansatte som vet hva de snakker om. For å gi den beste totale shoppingopplevelsen velger vi å kombinere det beste fra netthandel med det beste fra å handle i butikk.

Vi har laget en app hvor ansatte tar bilder av produkter i butikken, publiserer dem og du som kunde kan se en strøm av bilder fra butikker i ditt område. Når du ser noe du liker tar du beina fatt og besøker butikken. Ved å være tilgjengelig på smarttelefoner kan man bruke to minutter på å se noe man ellers ville brukt to timer på ved å gå rundt fra butikk til butikk.

For oss er ikke det viktigste å spare tid. Vi er unge mennesker og har handlet mye på nettet, hovedsakelig bøker, musikk og harde produkter. Når det gjelder klær, sko og møbler fortrekker vi alltid å handle i butikk fordi det er en kjempefordel å kunne ta og føle på et produkt, prøve det og få anbefalinger før man kjøper. Utfordringen er å vite om steder som har produkter man liker. Når vi etablerte PAM erfarte vi at det finnes mange fantastiske butikker som vi fra før ikke visste eksisterte. Å oppdage butikker og produkter man fra før ikke viste eksisterte er i dag kjernen i PAM.

 

 

Møte med Etablerersenteret
Vi har deltatt på flere TREFFPUNKT-samlinger og synes det er positivt at det eksisterer et forum der ferske gründerselskaper kan treffes, utveksle idéer og tiltrekke seg god og gratis kunnskap. Vi anbefaler alle gründere å ta turen innom. Bergen har ikke det sterkeste gründermiljøet og da kan det være godt å se at det også er andre rundt deg med lignende utfordringer.

Hvor står bedriften i dag?
Vi har de siste ukene jobbet lange dager med å bli ferdig med første versjon av appen. Vi lanserer nå i juni med minst 15 av de fresheste butikkene i Bergen. T Michael, Norwegian Rain, Lot333 og Pepper er noen av dem.

Hva er fremtidsplanene?
Målet er å bygge noe som skaper glede og verdi for mennesker over hele verden. Veien dit blir til mens vi løper. Hos oss eksisterer det ingen skriftlig forretningsplan og heller ingen langtidsbudsjetter. Vi vet veldig godt hva vi skal gjøre og hvordan, men istedenfor å binde oss til et dokument skrevet et sted på tidslinjen er vår plan i kontinuerlig endring ut ifra det vi lærer gjennom testing. Derfor vil våre fremtidsplaner fullt og helt påvirkes av hvordan Bergen tar imot appen denne måneden etter lansering.

Har dere tre råd til de som ønsker å starte bedrift?

  • Finn et miljø med likesinnede mennesker.
  • Del idéene dine.
  • Hopp i det, men ikke planlegg deg til suksess.

Bor det en gründer i deg også?

Vi hjelper deg i gang!

Se kursene vi tilbyr