På nett for andre

Om du har gründerideer du ønsker å sette ut i livet men stoppes av skrekken for tastatur og skjerm så ikke fortvil. Det finnes andre som elsker det du misliker. Iben Bergstrøm er en av dem.

Tekst: Irene R. Mjelde

 

ORDENE digital markedsføring, strategi og innholdsproduksjon, er som musikk i Iben Bergstrøms ører. Så er det også det firmaet hennes, Bergstrøm Consulting, leverer.

– Jeg hadde en drøm om et arbeidsliv innen det jeg brenner for, men ønsket samtidig å kunne styre dagene mine selv og selv få velge hvilke kunder og prosjekter jeg syns var spennende å jobbe med, forteller den ferske bedriftsinnehaveren.

I januar 2016 så derfor konsulentfirmaet hennes dagens lys, og Bergstrøm har aldri angret.

– Det har vært utrolig givende å starte opp som konsulent, bekrefter hun.

– Jeg har fått jobbe med mange interessante prosjekter og har skapt resultater for flere ulike bedrifter. Den største utfordringen jeg har hatt er å få tid til alt. Heldigvis har jeg flinke underleverandører som kan trå til når det er mye som skjer.

 

 

 

«FOR Å VITE hvor du skal legge reklamebudsjettet og innholdet, er innsikt essensielt. Innsikt gir mer for hver reklamekrone, gjør det lettere å bygge en sterk merkevare og ikke minst dokumenterbare resultater» står det å lese på Bergstrøm Consultings ferske hjemmeside.

– Min konsulenthjelp går i hovedsak ut på å hjelpe kundene med det de trenger av digital strategi, innholdsstrategi, innholdsproduksjon for nettside, sosiale medier og nyhetsbrev i form av bilder, video og tekst, forklarer gründeren.

– Det går også mye i annonsering gjennom Facebook og Google Adwords. Jeg har alltid likt å promotere gjennom denne typen markedsføringskanaler, supplerer Bergstrøm, som allerede har lang erfaring innen digital markedsføring.

Allerede i 2010 begynte hun som konsulent, ved siden av studiene i markedskommunikasjon på BI Bergen.

 

Eksempel på arbeidet Iben Bergstrøm gjør i selskapet sitt Bergstrøm Consulting

 

 

BERGSTRØM stortrives i hjembyen sin, og kontoret har hun derfor lagt til Bergen sentrum. Regnskapet gjør hun selv, men hun har enda ikke rukket å få med seg kursene som Etablerersenteret tilbyr.

 

– Det har ikke stått på lysten for jeg har lenge tenkt at det hadde vært nyttig å deltatt på disse kursene. Jeg har et veldig godt inntrykk av etablerersenteret, og mener at det er et strålende sted å starte for nye gründere.

Hennes beste råd til andre ferske gründere er som følger:

- Finn en nisje der du kan bygge deg opp som autoritet, og skriv innhold rundt temaet du er autoritet på.

- Få alle plattformer på plass; nettsted, sosiale medier, nyhetsbrev osv – og post innholdet der. Deretter er det bare å «walk the talk» som professoren min sa på BI.

 

Bergstrøm Consulting har nettadressen bergstromconsulting.no

Gründerne bak:

Bor det en gründer i deg også?

Vi hjelper deg i gang!

Se kursene vi tilbyr