Med nese for gode kunderelasjoner

"Livet er summen av godt planlagte tilfeldigheter" er et av Steinar B. Christensen velbrukte sitater. Sett mål! Nå mål! - er hans yrkesmessige rettesnor.

Tekst: Irene R. Mjelde

 

RÅDGIVER og konsulent, samtale- og sparringpartner for toppledere, foredragsholder, blogger, skribent og forfatter. Steinar B. Christensen har mange ben å stå på, og etter mange års erfaring i sjefssjiktet står han stødig på dem alle.

– Jeg har i mange år jobbet med omdømme-, kunde- og driveranalyser, og kjørt prosesser for utvikling og iverksetting av strategier for å styrke relasjonen mellom bedrift og kunder. Jeg brenner for å skape sterke kunderelasjoner og ønsket å vie meg helt og fullt til dette arbeidet.

I tillegg ønsket Christensen å ha frihet til å utfolde seg innen sin andre lidenskap, skriving og forfatterskap. Samlet ble dette åpningen til bedriften Ziel Consulting AS.

– Fra 1. juni 2017 ble jeg helt min egen herre. Ziel Consulting hjelper bedrifter og virksomheter til å sette mål, og nå mål i arbeidet med å bygge sterke kunderelasjoner. Mitt postulat er: De bedriftene som har flest fans til slutt, de vinner!

 

Bilde: Gründeren bak Ziel Consulting AS, Steinar B. Christensen

 

CHRISTENSEN understreker at det som skiller de virkelig gode bedriftene fra de middels gode er at de har gjennomføringsevne og -kraft.

– Dette handler også om ledelse, og jeg er derfor samtalepartner for topp- og mellomledere for at de strategisk og operativt skal styrke sitt lederskap, redegjør han.

Ellers tilbyr Ziel Consulting kundetilfredshetsmålinger, workshops og foredrag, strategiprosesser med fokus på kunde og marked, samt prosjektledelse i kundeorienterte prosesser. Han har også styreverv der hans rolle er å se bedriften fra et kundeperspektiv. Christensen stortrives med sitt nye kontor i Media City Bergen, og kundene er både lokale og nasjonale, og fra mange ulike bransjer.

– Jeg har en rekke kunder som jeg har jobbet med over flere år, og som jeg både har løpende og nye oppdrag for. Men jeg merker nå at stadig flere tar kontakt fordi jeg er blitt anbefalt av fornøyde kunder, og det er veldig kjekt og energigivende med positive tilbakemeldinger, meddeler den pågangsrike gründeren.

Christensen har tidligere holdt foredrag for Etablerersenteret(Treffpunkt – gratis frokostmøte), og har avtaler om gjentagelser. Hans generelle erfaring er at nyetablerte har stor nytte av å delta på kurs og få rådgivning i startfasen.

– De ansatte ved Etablerersenteret er positive og dyktige. Deres store fokus på å gi god hjelp i oppstartfasen øker muligheten for å lykkes for dem som ønsker å etablere egen virksomhet.

 

Steinar Christensen skal holde foredrag om hvordan man skaper gode kunderelasjoner på Etablerersenteret sitt Link Up @ The Library(Gratis frokostmøte) onsdag 9.mai
Mer informasjon og påmelding her 

 

ETABLEREREN av Ziel Consultings beste råd til andre som ønsker å starte egen bedrift er:

– Skaff deg innsikt og forståelse om kunder, marked og bransje, og vær tydelig på hva som skal være ditt tilbud. Finn de gode svarene på spørsmålet: Hvorfor skal kundene velge meg?

– Sett realistiske, skriftlige mål, planlegg godt, og jobb hardt og målrettet. Følg hjertet ditt og sats hundre prosent. Da lykkes du!

– Ha som utgangspunkt at ingen ringer deg – du må gjøre hele jobben selv. Etter hvert kommer det henvendelser. Jeg betrakter det hver gang som en bonus, men det er ALDRI noe jeg tar for gitt.

– Finn en regnskapsfører som du kan stole på om du selv ikke trives med slikt arbeid, ikke kast vekk tid på sette deg inn i noe som andre kan bedre. Fokuser heller på forretningsidéen din og det som skal skaffe inntekter.

 

Informasjon om Ziel Consulting AS er å finne på bloggen: servicehelten.no

Gründerne bak:

Bor det en gründer i deg også?

Vi hjelper deg i gang!

Se kursene vi tilbyr